Behandlingar

Klassisk Massage

Denna typ av massage kan vara antingen förebyggande eller användas för att behandla uppkomna skador och begränsningar av rörligheten. Perfekt för dig som idrottar eller har muskelrelaterad stelhet och eller smärtor.

Avslappnande massage

Djupavslappnande massage är en mindre djupgående massage där hela kroppen masseras mjukt från topp till tå med rikligt med olja. Massagen är även effektiv mot sömnproblem, stress, oro, smärta, magproblem, fibromyalgi m.m.

Har du på grund av smärta svårt att gå på vanlig massage är denna massagen det perfekta valet för dig.

Lymfmassage

Lymfsystemet, som även kallas det lymfatiska systemet, är en viktig del av kroppens naturliga immunförsvar. Detta system innehåller en klar vätska som kallas lymfa och som flödar runt vår kropp i små lymfkärl. Det hjälper till att transportera bl.a. de celler som kallas lymfocyter och som är en sorts vit blodkropp som i sin tur förstör och eliminerar inkräktare som exempelvis virus och bakterier i våra kroppar.

Massagen bidrar till att återställa det naturliga flödet och vi genom att stryka över kroppen i rätt riktning får vi igång cirkulationen. Man kan till exempel ha problem med att fötter, fingrar, vader och ben svullnar upp, men även bihålorna kan påverkas. Dessutom har man lättare att få celluliter om lymfsystemet inte dränerar bort överskottsvätskan.

Bindvävsmassage

Behandlingen börjar med diagnosticering av bindväven på ryggen, och följs av en djupgående massage som påverkar det autonoma nervsystemet och är muskelavslappnande. Massagen ökar blodcirkulationen, och får kroppen att släppa på spänningar och värk.

"Bindvävsmassage är djupgående."

Hårvård

Va snäll mot dig själv och naturen med skonsamma behandlingar. Hårvård är ett bra alternativ till den traditionellt kemikaliebaserade hårvården.

Jag har många års erfarenhet som frisör och hjälper gärna dig med en ny frisyr.

"Förnya dig själv med ny färg eller frisyr."

Vi tar hand om ditt hår, från rötter till toppar.

Använd dina friskvårdskuponger hos oss!